jom ikut :

Wednesday, March 16, 2011

...maniskan senyuman...

بسم الله الرحمن الرحيم

...senyum...tak perlu kata apa-apa...senyum...
haa...kan bagus macam tu...
senyum tu kan sedekah...
pagi2 macam ni senyum la sikit...baru sejuk sikit den melihatnyo...

ni aku nak cite pasal semalam ni...tak taw la maybe semalam aku over sensetif atau dye yang tengah PMS...huh...eh korang aku nak cakap ni kalau korang jadi salesgirl jangan la keluarkan kata-kata yang boleh buat hati customer terguris okey...walaupun tyme tu korang PMS ke kan senyum la sikit...kalau aku dari niat nak beli terus cancel tak datang lagi kedai ko...hekkk...

kalau ye pun nak nyindir sila la keluarkan kata2 yang manis...alah yang macam prof. sir tap hate mak nak tu ajarkan tu...tu mesti minah tu tak blajo tu yang sesuka hati dye jek nak cakap ape...okey2...maybe aku yang over...

ade ke patut semalam aku pergi la satu pasaraya yang baru buka kat tampoi ni...niat hati nak cari taylor tapi tak jumpa lak...sambil2 cari tu mata ni asyik dok usha2 baju kurung pahang@ moden yang ade kat situ...masuk kedai tu masuk kedai ni...berkenan tu memang la berkenan tapi aku ni student kan so tak payah la beli yang mahal2...yang murah2 sudah...pakai pun bukan selalu...

dok usha2 tibe ternampak ade baju ni...pada aku boley cantik la jugak kan...harge pun not bad la...sebagai seorang student harge tu memang berpatutan...so aku belek punye belek sambil cakap kat ibu
aku : ibu ni baju kurung biase kan??
ibu : ha'a la ni yang biase la...bukan kurung pahang...
ibu aku tanye kat salesgirl
ibu : dik..baju pesak gantung takde ke dik??
salesgirl : yang ni pun cantik gak kak...

dalam hati aku...'eh makcik ni(eh aku tak taw la dye tu makcik ke kakak ntahla) orang tanya lain dye bagi baju ni pulak...'layankan je la...

so aku dan ibu pun malas nak layan...pergi belek2 yang lain pulak...tapi tak lama tu pergi balik kat baju tadi sebab memang dah berkenan tapi spoil aku nak kurung pahang/pesak gantung...ni baju kurung johor...tak maw...

ibu tanye lagi soalan yang same kat salesgirl tu...sebab pada aku dye tak dengar yang masa first ibu aku tanye...
ibu : dik yang macam ni pesak gantung punya takde ke???
salesgirl : yang ini pun boleh...cantik...(terus dye blah dari situ)
korang boleh bayangkan tak???muka dye cakap dah la tak senyum...pulak orang tanye laen dye jawap laen dan lagi satu ayat dye tak nak macam kerek pulak kan terus blah...

aku pun dengan perasaan sebal
"...memang boleh makcik..saya tak cakap pun tak boleh..."
sengaja aku kuatkan suara dengan senyuman yang sangat manis dah aku rase...terus cakap...
"jom la ibu...cari kat tempat lain"
aku bajet salesgirl lagi sorang tu dengar kot...

kan tak pepasal aku dah bebel panjang pasal minah tu...geram tol...
haishhhh...


dah la aku nak tidur...
nyte allz...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...