jom ikut :

Saturday, May 12, 2012

main kahwin-kahwin...

بسم الله الرحمن الرحيم

" anak melayu...main kahwin2...sebab mereka bercita2 nak kahwin bila dah besar nanti
tapi
anak palestin...main syahid2...sebab mereka bercita2 nak mati syahid ketika itu juga"


Allah...
subhanAllah...
tersentap hati bila tengok satu picha di facebook ni...

alahai...comey sangat yang syahid tu

terkesan...walau mereka masih kecil...tapi jiwa mereka besar...ada ke orang yang nak main 'mati2' ea kalau kat malaysia masa kecil2... aku dulu pun masa kecil2 tak terfikir pun nak main syahid2 macam ni...(memang ler..dah kat malaysia takde perang2 macam diorang...heh)...macam takut pula nak main 'mati2' sebab orang cakap...kata2 tu satu doa...dan kita main masa tu pula emak kita nampak tak ke dia rasa pelik..."buang tebiat ke anak aku ni"...paling tak pun "apa main mati2 pula...takde mainan lain  ke?"...tapi kita lupa...sebenarnya ingat mati tu pun dah kira dapat pahala...haa senangkan nak dapat pahala...

suka aku tengok budak2 tu...suci je muka diorang...ye lah budak2 mana ada dosa...
ya Allah...lindungilah saudara-saudaraku di sana

okey lah...setakat ni jelah...nak sambung study pula...(study ke?ye ye oh je la tu)
 paling tak pun syahid soghir la kot...hehe...

lailan sa'idan ya misriyin...
tisbah 'ala khair ya maliziyin...
selamat berhujung minggu bersama family




hati ini : ...bila rindu je teringat...bila teringat je rindu... -,-'




4 comments:

  1. Allah...rase sayu bile teringat saudara2 kite kat sane...kecik2 lagi da besedia tuk berjuang menegakkan islam..Subhanallah..moge Allah merahmati hidup mereka disana..Aamiinn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahumma amin...sayu hati melihat...

      Delete
  2. Salam Ukhwah dari akak... memang sayu melihatnya.. banyak berkesan di hati ini.... hmmm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ukhwah jgk utk kak sha...
      hati seorang ibu mesti lagi terkesan... =)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...