jom ikut :

Saturday, June 16, 2012

intihabat vs istirahah

بسم الله الرحمن الرحيم


 masa berbaki 7 hari sahaja lagi untuk last paper (usul feqh)!!!dah khatam??oh belum ku buka lagi kitab itu... -..- betul2 cuti la ni kan...grrrr...


************


Hari ni 16 Jun 2012, adalah hari penentuan bagi rakyat Mesir. Pilihan Raya Ulangan bagi menentukan siapa yang layak bergelar President Mesir selepas revolusi 25 Jan 2011, menjatuhkan pimpinan Husni Mubarak tahun lepas. Adakah Ahmed Syafiq (pro Mubarak) atau Dr. Mohamed Mursi (Ikhwanul Muslimin) ??
sama2lah kita berdoa agar kemenangan berpihak pada Islam...

" jika ada dua di antara kalian 1 memperjuangkan Islam 1 lagi tidak maka pilihlah yang memperjuangkan Islam, dan jangan sekali2 menjadikan orang kuffar itu sebagai pemimpin "
pernah dengar kalam macam ni tapi tak ingat dari sumber mana...oh my bad!!

Umat Islam dilarang sama sekali meminta bantuan / pertolongan atau menjadikan mereka (kuffar) sebagai pemimpin kerana telah jelas mereka adalah musuh Islam.

firman Allah azza wajalla :
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan orang-orang kafir itu menjadi pemimpin kamu, padahal mereka bukan dari kalangan orang mukmin (yang benar), apakah kamu mencari satu alasan yang nyata bagi alasan bagi Allah untuk menyiksamu?” - An-Nisa’:144.
“Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapatkan siksaan yang amat pedih. (Yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.” (An-Nisaa’ : 138-139)

* speechless bila tengok pic ni * -.-

Kemenangan tidak akan mungkin digantungkan dengan pertolongan dan berteman dengan orang-orang kafir, yang mereka sudah terang-terangan memusuhi kaum muslimin.


firman Allah azza wajalla :
“Sesungguhnya penolong kamu hanyalah Allah, Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman, yang mendirikan shalat dan menunaikan zakat, seraya mereka tunduk kepada Allah.Dan barangsiapa mengambil Allah, Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, maka sesungguhnya pengikut (agama) Allah, itulah yang pasti menang”. (Al-Maidah : 55-56)

Bila satu persatu kemenangan berpihak pada Islam, semakin hampirlah masa nya...
Fikir-fikirkan dan selamat beramal...


***kamus arab - melayu :
intihabat : pilihanraya
istirahah : istirehat


p/s : amboi kau bedah seronok bebenor bercuti yeww...sampai kitab tak bersentuh...huh... -..-'


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...