jom ikut :

Wednesday, July 15, 2009

CUTI-CUTI MALAYSIA








Mungkin ini adalah slogan paling sesuai untuk mahasiswa & mahasiswi di sini. Kerinduan pada ayahanda,bonda,kaum keluarga,sahabat handai tak kurang juga pada kampung halaman dan juga kekasih hati. Membuatkan ramai yang tidak sabar-sabar untuk pulang sehingga ada yang terlupa pada imtihan yang hampir menjelang.


Dalam sibuk-sibuk siswa & siswi mentelaah pelajaran untuk persediaan peperiksaan akhir tahun pada pertengahan Mei sehingga akhir Jun yang lalu. Tidak kurang juga ada segelintir siswa & siswi yang sibuk-sibuk dengan persediaan untuk pulang ke Malaysia.


Inilah fenomena yang sering terjadi. Seawal bulan Mac lagi, sudah ramai yang meninjau-ninjau harga pasaran tiket penerbangan bagi mendapatkan harga yang berpatutan agar tidak terlepas dengan tawaran-tawaran hebat seperti harga, tempoh sah laku, destinasi & juga berat bagasi yang dibenarkan setiap sesuatu penerbangan bagi yang inginkan penerbangan dua hala.


Diantara penerbangan yang menjadi pilihan utama ialah Gulf Air, Egypt Air, & Singapore Airline(SIA). Dan diantara penerbangan yang jarang-jarang Emirates, Etihad, Kuwait & Qatar. Semuanya mempunyai kelebihan & kelemahan yang tersendiri. Bagi saya sendiri yang pernah menaiki 3 penerbangan sebelum ini Gulf Air, Egypt Air & Emirates masing-masing ada kepuasan yang tersendiri bagi setiap individu.


Walau apa pun penerbangan yang di pilih semoga ia adalah yang terbaik. Dan apa yang diharapkan semoga perjalanan sahabat-sahabat yang akan pulang, selamat ke destinasi yang di tuju. Semoga permusafiran sahabat-sahabat diberkati dan diredhai Ilahi. Banyakkanlah berdoa sepanjang perjalanan dan semoga Allah memakbulkan doa sahabat-sahabat.




bergambar bersama 2 org rakan yang pulang ke Malaysia pd 6/7/09 dan yang lain tu hantar jek... hikhik

1 comment:

  1. xpe2..jap lagik..kak amie lak yg terbang..insyaAllah..amin..hehehee..
    tbe2 jerk de undangan umh terbuka hri rye..kan???kan???hehehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...