jom ikut :

Friday, November 9, 2012

mary had a little lamb....little lamb....mbeekk...

بسم الله الرحمن الرحيم


masa raya haji hari tu... aku ada buat korban kambing seekor... atas arahan incik ayah
incik ayah : " ayah nak korban kambing seko...letak nama bla bla bla "
me : " ok... "
tanpa sebarang bantahan... saya yang menurut perintah... hoho

tapi... tapi... alamak... kambing!!! kenapa kambing??? why why why... terus aku resah gelisah ala resah duduk di anjung sakit rindu lalala... sakit rindu terus ko haa... *tetiba*... ada yang tak makan kambing... kononnya nanti pening la... panas la... bau kambing la... hehh sah2 la bau kambing... kang bau lembu musykil pulak kang... aku kalau makan pun buat geli2 kat tekak je la... nanti kang dah takde baru nak ngidam bagai... nyesal tak sudah... makan sangat tu, memang tak la kan... tapi kalau rezeki dah depan mata kita bedal saje... syukur ada dari takde... ngeee

dan bermula dari saat itu... hidup ku mula resah, nak mandi pun gelisah, makanan semua aku belasah... erkkk... kerana :
1. aku tak pernah masak kambing
2. aku jarang nak makan kambing
3. diorang kata, diorang pun tak makan sangat << housemate kata
4. aku mula berfikir resepi apa yang sedap untuk di masak supaya kami boleh makan bersama2... dan yang penting tak bau kambing!!! (berminggu2 jugak la aku memikirkan...gila lama fikir)
5. aku tak tahu nak masak apa
arghhh.... banyaknya unsur2 negatif di sini...

banyak jugak la hari tu aku dapat... 1/3 bahagian aku dan ustaz bagi lagi 1/3 bahagian... aku syak... mesti ada yang buat korban tapi tak ambil langsung bahagian dia... lepas tu dapat lak bahagian untuk setiap rumah... aku ambil je... tapi tak la semuanya aku makan... aku bahagikan kepada 5 bahagian lain... aku bagi kat kawan2 yang tak dapat... gila ko aku nak makan semua... dah la nak fikir resepi sikit punya lama... huhhhh... tapi takpe... ini adalah satu cobaan... adakah aku berjaya masak kambing dengan jayanya??? mari kita saksikan... (dah tak payah nak berangan sangat lah kan)

fikir punya fikir punya fikir sampai botak kepala gara2 kambing punya pasal... sungguh aku tipu... ahli fikir pun tak fikir macam aku... hari2 aku buka page resepi ' lamb chop ' ambil mood... tapi bila aku tengok gambar2 tu... kenapa aku rasa macam takde zukk je nak buat lamb chop ni... leceh pun ye... nak kena buat coleslow (aku tak reti eja) la... sos black pepper la... seriusly aku tengah malas... so aku reject... nak buat yang simple2 je tapi sedap hingga menjilat pipi... mak mertua lalu depan pun tak perasan... haha... yang ni memang over... tak terliur langsung... kalau ciken chop ke fish n chip ke terliur jugak la kalau aku tengok... arrgghhh... maybe sebab dia mr. kam kot... 
" maafkan saya kerana tak mampu menyukai kamu en. kam... " uhukk...

dan akhirnya... terlintas satu makhluk halus resepi di minda yang separa sedar ketika itu... tanpa berfikir panjang... walau aku dah buang masa berminggu2 memikirkanya... 
" arghhh... buat je la yang ni senang sikit... boleh ratah gitu je " monolog aku...
sungguh enak di makan begitu saja.... ohhh gardenia....


maka terhasillah SATE KAMBING GORENG.... yehaaaa.... " goreng pun sodap " nanti aku up date resepi dekat entry lain... cuci mata dulu... jangan pandang pada rupa... bukan sekadar rupa... tapi kita uji pada rasa... bla bla bla...



ok... tata... kepala aku tetiba rasa nak melayang... adakah kerana sate KAMBING goreng punya pasal??? mari salahkan kambing... atau kerana angin dekat sini sejuk hingga mencengkam otak???



nota hati : ombak rindu membadai di hati...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...